DK: Budapest nem lesz újra kamionsztráda

A DK nem hagyja, hogy újra kamionsztráda legyen Budapest.

Budapest nem lesz újra kamionsztráda, a DK fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a behajtási rendelet visszavonását. Ezt Szaniszló Sándor, a párt fővárosi frakcióvezetője jelentette be a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján.

A XVIII. kerület polgármestere úgy fogalmazott: a kormány újra kamionokkal árasztaná el Budapest útjait. A fővárosi kormányhivatal ugyanis felszólította a Fővárosi Közgyűlést, vonja vissza a 17 éve érvényben lévő behajtási rendeletét. A rendelet értelmében a nehéz-tehergépjárművek jelképes díj ellenében jöhetnek be a fővárosba.

Szaniszló Sándor látható a képen.
Kép forrása: Szaniszló Sándor/Facebook

Mint mondta, ha a közgyűlés eleget tenne a kormányhivatal felszólításának, akkor azzal kockára tennék a kerékpáros infrastruktúra biztonságos használatát. A főváros levegőminőségének javításában elért eredményeket is tönkretenné, a nehéz-tehergépjárművek pedig károsítanák a főváros útjait.

A DK fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a rendelet visszavonását – jelentette be. Szaniszló Sándor hozzátette: felkérik a kormányhivatalt, vonja vissza „a nyilvánvalóan haszontalan, a fővárosiak érdekét nem szolgáló felszólítást”. Egyben felkérik a DK országgyűlési képviselőit, törvénymódosítással érjék el, hogy Budapest és a többi város is megkapja a kamionforgalom szabályozására az önrendelkezés jogát.

Arra a felvetésre, miért nem egységesen a 3,5 tonnás járművek behajtásának tiltásával szabályozza a főváros a kérdést, azt mondta, sok esetben, például építkezések vagy élelmiszerüzletek ellátása miatt indokolt a kiszolgáló forgalom beengedése.

Bősz Anett is felszólalt a DK sajtótájékoztatóján.

Bősz Anett humán területekért felelős DK-s főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte: óriási eredmény, hogy megmarad a Budapest-bérlet. Hozzátette: nem elszámolási vagy tarifavitájuk van elsődlegesen a kormányzattal. Hanem az, hogy nem „egyenszilárdságú az ország közlekedési infrastruktúrája.” Mert amíg vannak, akik kényelmesen be tudnak jutni a munkahelyükre, mások „kifejezetten gyalázatos helyzetben” találták magukat, miután a kormány elbontott vasútállomásokat, vagy éppen szárnyvonalakat szüntetett meg.

Világos, hogy a kormány nem fogja tudni megteremteni az európai közlekedési infrastruktúrát – jegyezte meg. Hozzátéve: „Dobrev Klára árnyékkormánya” az egész országra kiterjedő érdekegyeztető fórumot javasol, amelynek munkájából új közlekedési stratégia jöhet létre.

Az Ellenszél további cikkeiért kattints ide!

loading...