Van még értelme a többéves üzleti tervnek?

Sokan teszik fel napjainkban ezt a kérdést, joggal. Hiszen az utóbbi években olyan változásoknak vagyunk szemtanúi, hogy nem győzzük kapkodni a fejünket mind magánemberként, mind vállalkozóként. 

 

A pandémia, a közelünkben zajló háború, és ezek makrogazdasági hatásai a mikrokörnyezetünket is elérték már. Több cégvezető érezheti úgy, hogy ebben a kiszámíthatatlan helyzetben nincs értelme üzleti tervet készíteni.

 

Miért kell az üzleti terv?

 

A változások nem jósolhatók előre, de a környezetünket sújtó történések ellenére egy célokat kijelölő, alapvető stratégiákat felvonultató dokumentum összeállítására mindenképpen szükség van. A PANDORANT üzleti terv kidolgozásában is a segítségedre lehet, mind a tanácsadás, mind pedig a megvalósítás szintjén. Cégük üzletfejlesztési tanácsadással foglalkozik, egészen az alapoktól kiindulva. Mikro és kkv vállalkozásoknak kínálnak bevételt hozó megoldásokat, de csakis azoknak, akik rendelkeznek egy konkrét céllal, ez pedig részletesen egy üzleti tervben ölthet testet.

 

Érdemes már egy üzleti tervet is szakértő cégre bízni, ugyanis támogatásukkal, és egy profin megírt dokumentummal befektetőkhöz, hitelhez és pályázati pénzekhez is juthat a céged. Az üzleti terv alapján nemcsak a befektetők, bankok látják merre halad majd a vállalkozás, de neked is egy átfogó képet ad, hogy milyen a cég helyzete, és mi várható a rendelkezésre álló erőforrások alapján.

 

Egy komoly üzleti terv fogódzó lehet a mindennapokban is, amikor is a cash-flow alapján látjuk, hogy mennyi a bevétel, a kiadás, és össze tudjuk hasonlítani a dokumentum alapján tervezett adatokkal. Így, ha eltérés van, időben közbe tudunk avatkozni, és korrigálni a folyamatokat.

 

A jól felépített üzleti terv ismérvei

 

Manapság egyre inkább jellemző, hogy az emberek mindent gyorsan átfutnak, igyekeznek a kulcsfontosságú részletekre koncentrálni. Ezért fontos, hogy akinek készül, könnyen átlássa, észrevegye a számára lényeges részleteket, ki tudjon rajta gyorsan igazodni. Az anyag ne haladja meg a 20-30 oldalt, jól áttekinthető, tényszerű, informatív és meggyőző legyen.

 

Nagyon fontos, hogy az üzleti terv valós adatokat tartalmazzon, és egyértelműen kiderüljön belőle, hogy mi a stratégiája a vállalkozásnak. Nem egy grafikai alapműnek kell készülnie, de azért ajánlott a megfelelő körítés, hogy jól is nézzen ki az anyag.

 

Melyek a legfőbb elemei?

 

El lehet térni bizonyos részletekben, de minden üzleti terv dokumentációnak rendelkeznie kell alapvető témakörökkel. Ezek pedig a vezetői összefoglaló, a vállalkozás bemutatása, a részletes marketing terv, a működési terv, amelynek része a pénzügyi terv, plusz grafikonok és táblázatok is.

 

Amennyiben új vállalkozásról van szó, lényeges eleme az anyagnak, hogy rámutass a megcélzott pénzügyi forrásokra, és hogy miért érné meg a cég támogatása annak, akinek készül az üzleti terv. Ha elakadtál akár a teljes anyagban vagy egyes részletekben, bátran vedd fel a kapcsolatot a PANDORANT-tal, a teljes elkészítésben vagy részleges kiegészítésben is a segítségedre lesznek.



loading...