Tudnivalók a rendezvények biztosítása kapcsán

Manapság nem egyszerű a dolga annak, aki rendezvényeket szervez, hiszen a sok ellátandó feladat mellett igen nagy figyelmet kell fordítania a rendezvénybiztosításra is. Hogy ezt hogyan célszerű kivitelezni, és ki miért felel, kiderül cikkünkből.

 

A rendezvényszervező fő feladatai

 

Egy zenés, táncos rendezvény megszervezése az egyik legnagyobb kihívás, amivel a szakma képviselői találkoznak a munkájuk során. Nem csoda, hogy erre a tananyagra igen nagy figyelmet fordítanak a képzéseken, például a MOE Rendezvényakadémia által szervezett online rendezvényszervező tanfolyamon is. 

 

Szerencsére azonban nem lehetetlen a tökéletes esemény létrehozása, ahol mindenki jól érzi magát és mindenki elégedett a szolgáltatásokkal, csak épp nagy tapasztalat és elhivatottság kell a szervezéshez. A fent említett képzésen azonban minden segítséget megkaphatunk, hiszen olyan tanárok oktatnak, akik nagy rutinra tettek már szert, és jól tudják, melyek azok a buktatók, amiket érdemes elkerülni egy zenés, táncos rendezvény szervezésekor.

 

Ugyanis nemcsak a fellépők kiválasztására, a catering megszervezésére, az ültetésrendre vagy a dekorációk elhelyezésére kell figyelni ilyenkor, az egyik legnagyobb feladat a rendezvény biztonságossá tétele. Lássuk, milyen feltételeknek kell ehhez teljesülnie!

 

A zenés, táncos rendezvények biztosítása

 

Bizonyos események biztosítását törvény írja elő, ezt a jogszabályt minden rendezvényszervezőnek ismernie kell. Ahhoz, hogy egy zenés, táncos rendezvény megrendezésre kerülhessen, jegyzői engedély szükséges. A jegyző viszont ezt csak akkor adja meg, ha van biztonsági terv.

 

Mit tartalmaz ez? Lássuk!

 

  • A helyszín alaprajzát
  • A befogadóképességet
  • Az oda való belépés és távozás rendjét
  • Kiürítési, menekítési tervet egy esetleges baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére
  • A biztonsági személyzet létszámát és tevékenységüknek leírását
  • Az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást
  • Szabadtéri rendezvényeknél mellékelni kell a viharos időjárás esetére vonatkozó intézkedési tervet is

 

Ez egy elég összetett feladat, amihez érdemes kérni egy biztonsági szakértő segítségét. Nem kell minden egyes részletre a rendezvényszervezőnek ügyelnie, neki az a dolga, hogy egy kézben tartsa a szálakat, mindent átlásson.

 

Különleges biztosítások is léteznek

 

Nagy segítséget jelent az is, hogy ma már köthetők biztosítások egyes rendezvényekre is. Például lehet kártérítést kérni, ha valakinek eltűnik a csomagja a rendezvény alatt, megcsípi egy darázs és kezelésre szorul, vagy esetleg elmarad a koncert a rossz időjárás miatt. Egy ilyen biztosítás védi a szervezőt és a házigazdát, ha előre nem látott esemény történik.

 

A rendezvények biztosításán nem szabad spórolni, jobb előre felkészülni minden eshetőségre. A rendezvényszervező feladata, hogy a biztosításról gondoskodjon, és a megfelelő, tevékenységükért felelősséget vállaló szolgáltatókat válassza ki az eseményhez.



loading...