
Az Európai Unió és Kína közötti kapcsolatok feszültsége növekszik az elektromos autók piacának vizsgálata miatt. Orbán ennek nem örül, mivel komoly érdekei fűződnek Kínához. Várja, hogy újabb projekttel tudja duzzasztani a kasszáját.
Az EU diverzifikálni szeretné alapanyag-ellátását, és új beszállítókat keres az akkumulátoriparban. A kínai elektromos autók piaci részesedése nő, veszélyeztetve az európai autóipart.
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke, figyelmeztetést adott ki Pekingre, szubvenciós vizsgálatot indítva a kínai e-autók ügyében. Kína jelentősen növelte piaci részesedését az EU-ban, ami az európai autóipar és munkahelyek számára kockázatot jelent.
Az EU-nak meg kell találnia az egyensúlyt a versenyképesség, rugalmasság és tisztességes kereskedelmi gyakorlatok között, miközben kezeli Kína növekvő jelenlétét. Az elemzők szerint az EU szigorító intézkedésekkel próbálja kezelni a kínai piaci dominanciát az elektromos autók területén, de ez összetett kihívásokat hoz magával. Orbánnak például sok nehézséget okoz, ha Brüsszel az asztalra csap, és a kínai, illetve orosz haverjaitól távolságot tart.
Az EU-nak stratégiai megközelítést kell kidolgoznia a kockázatcsökkentés és diverzifikáció terén. Magyarország szempontjából fontos kérdés, hogy milyen álláspontot foglal el az EU és Kína kapcsolatában, és hogyan segíti az EU függetlenedését. Gondolhatjuk, hogy nem az Európai Unió pártján áll majd a keleti pénztárcanyitás okleveles miniszterelnöke.
Brüsszel valószínűleg megint hibás lesz majd a Fidesz kommunikációja szerint, amiért megvédi az érdekeit a kínai befolyással szemben. Orbán pedig bízik benne, hogy ha nem lélegeztető-gépek és kínai vakcinák útján, akkor majd más üzérkedés, portyázás folyamán növelheti vagyonát Kína által.
További cikkeinkért kattints ide! Ha szeretsz főzni, de nincs ötleted, mit kellene, az EllenLábas-csatornát ajánljuk.