
Tisztázták a 112-es szám körüli félreértést. Egy Facebookon terjedő bejegyzés miatt alakult ki vita, amit most tisztázott a Mentőszolgálat szóvivője.
Győrfi Pál tisztázta a félreértést: továbbra is a 112-es számot kell hívni vészhelyzet esetén. Szerinte nem jó megoldás, ha az emberek most tömegével átállnak a 1830-ra, mert az egy másik szolgáltatás.
Múlt hétfőn, augusztus 21-én egy megtévesztő bejegyzés kezdett terjedni a Facebookon, amely szerint szeptember 1-jétől a mentő és az egészségügyi ellátás hívószáma 1830-ra változna. A posztot augusztus több ezren osztották meg, de mint később kiderült, ez egy félreértés volt.
A 1830-as hívószám viszont a megyei ügyeleti hívószám, amelyet 16 óra után hívhatnak azok, akiknek valamilyen egészségi problémája támad.
Az OMSZ szóvivője, Győri Pál tiszta vizet öntött a pohárba az ügyben: a 24.hu-nak megerősítette, hogy vészhelyzet esetén továbbra is a 112-es számot kell tárcsázni.
Az 1830-as telefonszámot még februárban hívták életre, amikor az OMSZ elindította az egységes alapellátási ügyeleti rendszert. Ennek a központi ügyeleti száma a 1830. Ez is a mentőknél csöng ki, de arra tartják fenn, ha valakinek háziorvosi ügyeleti vagy éjszakai ügyeleti egészségi problémája van.
„Nem jó megoldás, ha az emberek most tömegével átállnak a 1830-ra, mert ez egy másik szolgáltatás” – mondta lapnak Győrfi Pál.
További cikkeinkért kövesd az Ellenszél Facebook-oldalát is!