
Melyek azok az online eszközök, amelyekkel az ügyfélszolgálat hatékonysága, produktivitása és minősége látványosan optimalizálható? Mi minden kellhet ezek integrálásához a normál működés érdekében?
Olyan kérdésekről van szó, amelyekkel jó eséllyel valamennyi cégnél foglalkozni kellene. Különösen manapság, amikor digitalizáció hiányában elképzelhetetlenek a tartós sikerek. Úgyhogy nézzük is meg közelebbről a dolgot!
Miről szól egyáltalán az ügyfélszolgálat manapság?
Ahogy mondani szokás, a felhasználó csapodár. Az ügyfélszolgálat munkájának minőségén múlik gyakorlatilag az, hogy mennyire sikerül megtartani és elégedetté tenni a vevőket, illetve újakat behozni melléjük.
Ennek megfelelően a marketing automatizálás eszközeként a MiniCRM és az egyéb megoldások mellett az ügyfélszolgálatra sem árt gondolni. Azért, hogy a kommunikáció zavartalanul valósuljon meg az ügyfél vagy üzleti partner és a szervezet között.
Ügyfélszolgálati feladat továbbá szakmai támogató hátteret biztosítani, hatékonyan koordinálni az ügyfél kiszolgálásához kapcsolódó feladatokat, továbbá biztosítani az esetkezelést és utánkövetést. Nézzük, mitől lehet mindez eredményesebb szoftveres segítséggel.
Programok és szoftverek szintjén mire lehet szükség az ügyfélszolgálaton?
Mindenekelőtt kelleni fog egy fejlett levelező program. Amit egyrészt minden munkatárs könnyedén kezel, másrészt alkalmas valamennyi beérkező üzenet és megkeresés hatékony menedzselésére.
Ma már chat kliens nélkül is nehéz elképzelni az ügyfélszolgálatot, hogy instant módon kezelhetők legyenek az igények. Természetesen egy fejlett hibajegy kezelő rendszerre is szükség lehet.
Mindezen felül a felhasználóbarát CRM szoftver lehet az, ami az ügyfélszolgálat működésére szabva a komplett feladattömböt segíthet átfogni. Ha ezeket mind sikerül ügyesen beilleszteni, annak nem marad el a jutalma.
Milyen előnyei lehetnek a szoftveresen megtámogatott ügyfélszolgálatnak?
A szemmel is látható egyik legfőbb hozadék, hogy állandó stressz és fluktuáció helyett az ügyfélszolgálaton rend és nyugalom uralkodik. Pláne akkor, ha CRM szintjén még automatizmusokat is sikerül kiépíteni az ismétlődő és modellezhető teendőkre.
Ezzel együtt jár, hogy minden érintett munkatársnak több kapacitása marad. Ennélfogva minőségibb és precízebb kiszolgálást tudnak nyújtani az ügyfeleknek. Innentől válik csak a dolog igazán öngerjesztővé.
Hiszen a fentiek ahhoz is hozzájárulnak, hogy a megkeresésükre minőségi kiszolgálást és gyors választ kapó ügyfelek elégedettségének szintje meredeken indul meg felfelé. Míg a konkurensek csak küzdenek nap nap után, addig szép kényelmesen érhetjük el az eredményeket, hiszen versenyelőnyt jelent számunkra a szoftveresen felfejlesztett ügyfélszolgálat növekvő produktivitása.