Beindult az nagyüzemi orbáni megszorítás: rég várt útépítések is elmaradnak

Kép forrása: MTI

Egy híd és a hozzákapcsolódó út, három útépítés és egy kerékpárútépítés közbeszerzését vonta vissza indoklás nélkül a beruházó NIF. Közöttük van az M1-es autópálya háromsávosítása is.

A nyílt tenderek visszavonását az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési értesítőben.

  • A sorban első a szamossályi új Szamos-híd előkészítés, amely gyakorlatilag a tervezést jelenti. A híd 12 méter széles és 345 méter hosszú, a rávezető út pedig 7,8 kilométer hosszú, és 2×1 forgalmi sávos lett volna.
  • Visszavonásra került az M1-es autópálya M0 és Bicske-Nyugat csomópont közötti 2×3 sávra bővítése, 23 kilométer hosszúságban.
  • Az autóutak közül nem épül meg az M76-os autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakasza. Ez két részből állt, az első a Fenékpuszta-Sármellék közötti 11 kilométeres, míg második a Sármellék-Zalaegerszeg keleti csomópont közötti 23,8 kilométer hosszú szakasz.
  • Ehhez kapcsolódik a keszthelyi 2×2 sávos főúti bekötés 2,8 kilométer hosszban, valamint a 71-es számú főút felújítása 5,2 kilométer hosszúságban, továbbá a Balatoni Bringakör keszthelyi szakaszán a kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztése.

Végül visszavonta a NIF a Balatoni Bringakör Tihany-Balatonalmádi közöttiszakaszának építésére kiírt közbeszerzést. A kerékpárút Tihany, Balatonfüred, Csopak, Paloznak, Alsóörs, Balatonalmádi közigazgatási területét érinti, a tervezett hosszúsága 5,1 kilométer.

A Fertő tónál is leállítják az építkezést pénzhiány miatt

Évek óta húzódik a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. (SFTFN) nevével fémjelzett gigaberuházás a Fertő tó környékén. A Natura 2000 besorolású területen létesítendő üdülőkomplexum érdekében mintegy 34 ezer négyzetmétert terveztek beépíteni.

Az Átlátszó legfrissebb információi szerint a terület egyelőre megmenekülhet a beépítéstől, mivel a munkálatok még nem kezdődtek meg, és az orbáni megszorítócsomag miatt nem is fognak megkezdődni.

Ezt támasztja alá az is, hogy nem igazán taposták egymás sarkát a kivitelező-jelöltek az SFTFN ajtaja előtt, és az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben (EKR) sem volt nyoma annak, hogy bárki, bármit is akarna kezdeni a projekttel a közeljövőben. Egészen mostanáig. Július 7-én, délután 3-kor felkerült az EKR felületére az ajánlatok összegzése, amiből kiderült, hogy

a közbeszerzés pénzhiány miatt nem fog megvalósulni.

loading...