A Termékkritikus: Tömeges a felháborodás a hazai trappista sajtokkal kapcsolatban

A termékkritikus blog sajtokat tesztelt.

Alig 3 nap leforgása alatt már több mint 2000 felháborodott és csalódott vásárló jelezte véleményét a Termékkritikus Közösségi média platformokon nyilvános kommentekben a Magyarországon gyártott sajtokkal kapcsolatban, és ez a szám megállás nélkül folyamatosan nő.

Volt akinek a karácsonyi ételeit rontotta el egy-egy sajt. Voltak, akik a nagybevásárlás alkalmával megvett több darab tömbsajtot voltak kénytelenek kidobni, annyira rossz volt az ízük.

Egy biztos, a nyilvános vélemények megdöbbentőek, és elgondolkodtatóak:

„Ez nem sajt ez valami undorító állagú, ízű, szagú, massza.”
„Egyszer pizza tetejére vettem, de nem megolvadt, hanem rászáradt”
„A lányom laboránsként dolgozott 2 évig a gyárban, megtiltotta, hogy az általuk gyártott termékekből bármelyiket is megvegyem.”
„Ez a „sajt” nem sajt hanem valóban műanyag! pizzát csináltam egyik nap, ahogy kivettem a sütőből máris kemény volt, nem nyúlik, hanem törik”
„Nem tudom másként mondani, csikorog, nyikorog a fogaim között! Döbbenetes!”
„3 napja vettünk ,ilyet sem veszünk többet!!!”
„Pizza tetejére tettem ilyen sajtot. Hát,olyan lett rajta mint gumi lábtörlő. Sose vennék többet ilyet.”
„Ez a termék egy szar!”
„Hogy kaphatott gyartasi engedelyt? 🙁 A hivatalt is elővenném!”
„Egyszer vettünk, borzalmas… műanyagszerű zselés átlatszó darabkák voltak benne”
„gumi fos!”
„És ha még az üzemet láthatók kívülről és belülről.. Lepukkant, ömlik a fal bent, kösz van, állati körülmények”

Valami valóban történhetett, ugyanis a Termékkritikus önmaga is letesztelte a legtöbb negatív véleményt kapott Hajdú Kőrös sajtot.

„Ehhez fogható kritikán aluli sajttal én még nem találkoztam az életem során. Csikorog a fog alatt, borzalmas élmény. Felmerül a kérdés, hogy aki ilyet gyárt, annak milyen lehet a többi terméke. Őszintén azt gondolom, hogy az ilyen termékeknek nincs helye a polcokon! – hangzott el a termékkritikus videójában.

A kommentekből az kiderül, hogy a vásárlók nemcsak a Kőröstej Kfz. által előállított Kőrös sajttal nincsenek megelégedve, hanem bizony a többi termékre is érkeznek a panaszok. Sajnos csak elvétve találkozhatunk pozitív véleményekkel a Hajdú termékeket illetően.

Ugyanez a helyzet a Tolle Trappista sajttal kapcsolatban is, melyre szintén drasztikus módon emelkedik a csalódott és nagyon dühös kommentek száma. Ugyanakkor a gyártó a Tolnatej Zrt. már a tegnapi napon (2024.02.03-én) megküldte a vezérigazgató levelét a Termékkritikus részére a felmerült problémákra reagálva.

„…Sajnos az Ön által jelzett problémával mi is szembesültünk. Az ok az, hogy új gépsort állítottunk bem és erre alkalmaztuk a régi gyártási technológiát. Ennek során viszont azt tapasztaltuk, hogy ez egy az egyben nem működik, mivel az új gépeken gyártott termékek érési ideje megnőtt. Emiatt változtatni kellett a korábbi gyakorlatunkon, és többek között hosszabb ideig kell tárolnunk a sajtokat, mielőtt kereskedelmi forgalomba tudnánk bocsátani.
A célunk közös a vásárlókéval. Olyan terméket akarunk gyártani, amely ízlik a vevőinknek, megfelel az elvárásaiknak. Meggyőződésem, hogy ezt a célunkat rövid időn belül el fogjuk érni, hiszen megtettük a szükséges technológiai módosításokat”.
 – írta Koller Attila, a Tolnatej Zrt. vezérigazgatója a hivatalos levelében.

Hogy nőtt ekkorára a botrány?

Nagyjából 1,5 hónapja kezdtek érkezni a nézői megkeresések a Hajdú Kőrös sajjtal kapcsolatban. Ilyen esetekben mindig megvárom, amíg egy jelentősebb számú panaszos jelzi ugyanazt a véleményt a termékekkel kapcsolatban, és utána dolgozom fel a témát. Most is így történt. Jómagam is alávetettem egy szubjektív íztesztnek a terméket, és az eredmény döbbenetes volt. Ahogyan az utána elszabadult indulatok is. A csatornám indulása óta ennyi rossz véleményt egyetlen magyarországi termék sem kapott. A videók nézettsége kiugrott és a kommentek megállás nélkül záporoznak. Bárki láthatja milyen értékeléseket kapott az említett sajt, valamint a Tolle által gyártott sajt. Úgy tűnik, a sajtbotrány eddig nem robbant ki, mert a csalódott vásárlók nem tudták, hogy ilyen mértékű a felháborodás a termékek iránt más fogyasztóknál is.

„A Tolnatej zrt. vezérigazgatója egy nap alatt reagált a problémára. Én ezt nagyra becsülöm. Elismerte a problémát, tájékoztatta a nézőim a problémák okáról, és biztosított mindenkit, hogy ez meg fog oldódni. Ilyen gyors és korrekt válaszadást egyetlen hazai cégvezetéssel sem tapasztaltam még a csatornám indulása óta. Példaként említeném a Coca-Cola Magyarországot, akik 180. napja nem hajlandóak válaszolni a Fanta, a más országokban tapasztalható kettős minőséggel kapcsolatban” – mondta el a termékkritikus zárásként.

A termékkritikus legújabb videójában már a Mizo trappista sajtot is górcső alá vette.

Légy tájékozott, olvass tovább! Az Ellenszél további cikkeiért kattints ide!

loading...