
Újabb akkugyár-botrány: a kormány szembeköpi a magyar munkásokat. Súlyos dolog derült ki a debreceni CATL-gyárral kapcsolatban.
Nyáron indulnak a debreceni akkumulátorgyár építési munkálatai a kínai beruházó szerint, a próbaüzem 2024-ben, a teljes gyártás pedig 2025-ben veszi kezdetét.
A gyárnak 9 ezer munkásra (elsősorban karbantartó szerelőkre, gépkezelőkre, technikusokra, mérnökökre) lesz szüksége,
ELŐSZÖR KÍNAI DOLGOZÓK ÉRKEZNEK MAJD,
de a kínai CATL állítja, hogy hosszú távon magyar munkaerővel tervezik felölteni a gyárat. A vállalat Németországban található gyárában nincs elég német munkás, ezért a kínaiak heti 6 napon át 12-12 órát dolgoznak.
Az újabb akkugyár-botrány azután robbant, hogy a CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzsere a Növekedés.hu-nak nyilatkozott.
Fred Zhang azt állítja, hogy a kínai vállalat három gyáregység áramfogyasztását egységenként 80 MW-ra becsülik, a csúcs pedig a három fázis működése közben 300 MW lesz.
A gyár magas áramigénye sok kérdést felvetett már. A CATL képviselője szerint a vállalat egyrészt építene saját áramtermelő kapacitásokat, másrészt PPA megállapodásokkal (zöld)erőművektől hosszú távú (20-30 év) szerződésekkel biztosítanák a beruházás áramellátását.
A telephelyen 18 MW energiatermelés lehetséges, a CATL most úgy tervezi, hogy telephelyen kívüli kapacitások építésébe is befektet majd. Zhang így fogalmazott:
Az új energiaforrások innovatív technológiáinak globális vezetőjeként elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy világszerte elsőrangú megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtsunk az új energiaforrások alkalmazásaihoz.
A debreceni gyár a CATL második európai egysége lesz. A vállalat Németországban található gyárában nincs elég német munkás, ezért a kínaiak heti 6 napon át 12-12 órát dolgoznak.
További cikkeinkért kövesd az Ellenszél Facebook-oldalát is!