Hogyan gyűjts be több ezer hírlevél-feliratkozót?

A vállalkozók többségét foglalkoztatja a kérdés, miszerint hogyan lehet több ezres email listát építeni? Mire érdemes odafigyelni a technikai kivitelezéstől kezdve, egészen a szövegezésig? Amennyiben felkeltettük érdeklődésedet, olvass tovább, és ismerj meg néhány pro technikát!

 

A feliratkozási űrlap elhelyezése

 

Mielőtt megvitatjuk, hogy hová érdemes tenni az űrlapot, és mely területeken nem teszi tönkre a felhasználói élményt, hadd adjunk egy tippet annak kapcsán hol találsz segítséget. Elveszve érzed magad az email marketing világában? Nemcsak az űrlap kinézetével, és elhelyezésével állsz hadilábon, hanem összességében nyűgnek érzed? 

 

Ez esetben bízz meg egy profi ügynökséget, és engedd, hogy levegyék a válladról a terhet! A 7Blog marketing stratégia szolgáltatása remek választás, hiszen évtizedes üzletfejlesztési tapasztalattal bíró szakértők nyújtanak szakmai hátteret. 

 

A legismertebb elhelyezési megoldások közé tartozik, ha például az oldalsávba teszed a feliratkozási mezőt. Amellett, hogy senkit sem zavar, sajnos eredményt sem igen hoz, az 1% alatti konverzió elég vérszegény. Természetesen lehet csiszolni rajta, például ha készítesz egy custom sidebart. 

 

Gyakran látni azt a megoldást is, amikor egy cikk közepén, vagy végén beágyazva jelenik meg a feliratkozási lehetőség. Az inline mód jobban működhet például sorok közé ékelt űrlappal. Egy feltűnő gomb rálinkelve az exit-intent popup ablakot egy kicsit különlegesebb opciót kínál. 

 

Onscroll popup jellegzetessége, hogy akkor jön fel, amikor az olvasó már az oldal 70-80%-án túljutott. Akárcsak az arcunkba ugró ablak, ez is tolakodó, és megzavarja a felhasználót, miközben még alig merülhetett el a tartalomban. 

 

További elhelyezési módok

 

A top bar egy diszkréten becsúszó megoldás, a felugró ablakkal ellentétben nem zavarja az olvasási élményt. Plusz előnye az oldalsávval szemben, hogy a mozgó dolgok sokkal figyelemfelkeltőbbek, mint a statikus opciók. Persze még ettől sem várhatsz átütő sikert. 

 

A felugró ablakos megoldást nem kell teljes egészében elvetned, jól működhet, például egy exit-intent popup. Ez esetben akkor jön fel az ablak, amikor a látogató épp menni készülne. 

 

Kihasználható a slider is, sőt akár egy side popup technikával is kísérletet tehetsz. Ez utóbbi görgetés közben is helyben maradó fülecskét jelent, mely sokak szerint mobilos használatnál zavaró. A footerben elhelyezett módról csak annyit, hogy eleve kevesen jutnak el a weboldal aljáig, de kiegészítésként miért ne?

 

Haladó technikák

 

A leggyorsabban úgy épülhet a listád, ha több különböző helyen, más-más űrlapot is elhelyezel. Sőt érdemes eltérő értékajánlatot bevetni. A lerágott csont “iratkozz fel” helyett használj kreatívabb megfogalmazást! Blog esetében a tartalomélmény kiterjesztésére, webshopnál a vásárlási élmény folytatására kell fókuszálnod. Kontextusba helyezve jobb eredményt érhetsz el. 

 

Pro tippként pedig egy exit-intent popup, és egy welcome page, plusz a nem zavaró egyéb megoldások bevetése, ahol csak lehetséges. 



loading...