
A természetben, illetve a környezetünkben jelenlévő színek hatással vannak ránk, a hangulatunkra, a közérzetünkre, az érzelmeinkre, de akár az étvágyunkra is, ennek alapján a marketing is előszeretettel alkalmazza. A színek szerepét nem lehet kihagyni egy cég arculatának tervezésekor sem.
A színek erősen befolyásolják a döntéseinket, a vásárlások, a döntések meghozatala során is, így a vizuális megjelenésnek óriási szerep jut az értékesítésben is. A felhasználók nagy része egy cég logójának, weboldalának, offline anyagainak színei alapján ítél, a színek nemcsak a látvány miatt fontosak, hanem az érzelmi hatások tükrében is.
A színeknek jelentése, hatása van
Amikor a legismertebb logókra, arculatokra gondolsz és alaposabban szemügyre veszed, a színek kapcsán rájöhetsz alapvető szabályosságokra, amelyeket a marketingben tudatosan használnak. Az Ideastyle az arculattervezés során a megbízó jellemzőit, sajátosságait, küldetését figyelembe véve tesz javaslatokat az alkalmazandó színekről és formákról, és ezek alapján készíti el a logót és az egyéb arculati elemeket.
A színeknek jelentése és marketing szempontból konverziós hatása is van, így alkalmazásuk körültekintést igényel.
A weboldalak leggyakoribb színe a kék, a cselekvésre ösztönzésre a sárga, a narancs, a piros és esetleg a zöld színeket használják, de célcsoporttól függően megjelenhetnek a nőies és a férfias árnyalatok is. A világosabb színek vidámabbak, vásárlásra ösztönöznek, az erős kontrasztok pedig segítik az olvashatóságot.
Színek az arculattervezésben
A tervezés során érdemes tekintetbe venni az arculatban felhasználni kívánt színek pszichológiai hatásait az eredményesség érdekében.
A piros a szenvedély, a szeretet kifejezője, jó hatással van az étvágyra, ezért is szerepel az étteremláncok arculati színei között. Vásárlásra ösztönző hatással is rendelkezik, ezért gyakran szerepel CTA gombok színeként.
A kék szín nyugalmat áraszt, valamint a bizalom, a biztonság és a hűség színe, így pénzintézetek, biztosítók előszeretettel használják.
A zöld a természet, a nyugalom, az egészség színe, növeli a kreativitást, a környezettudatosságot szimbolizálja.
A lila a siker, a gazdagság, a luxus, a bölcsesség és a tisztelet színe, biztonságot és egyben energiát is szimbolizál.
A vidám és optimista sárga serkenti az agyi aktivitást, felkelti a figyelmet, a narancs boldogságot, magabiztosságot, vidámságot sugall, izgalomba hoz, vásárlásra ösztönöz.
A színek üzenete
A színeknek jelentése van, hangulatot közvetítenek, életre keltik, jelentéssel ruházzák fel a különféle képi és szöveges tartalmakat. A látvány elsődleges a döntéseink során, így a céggel kapcsolatos árnyalatokat a tervezéskor egy színpalettán érdemes bemutatni és megvizsgálni a hatásokat.
Az egyes célcsoprtokhoz, korosztályokhoz, iparágakhoz is kapcsolhatók színek, de a harmónia és az esztétika sem hagyható ki választáskor. A tervezésnél fontos a tudatosság, hogy az arculat a márka céljainak megfelelő legyen.