Orbán Viktorra nem vonatkoznak a szabályok: burkolt reklámot mutatott, de a Versenyhivatal elnézi ezt

Kép forrása: Orbán Viktor/Facebook

Orbán Viktor kétezer forintot tett a Ferencváros sikerére a Bajnokok Ligája-rájátszás visszavágójakor a Tippmixen. A fogadás folyamatát, valamint a szelvényt meg is mutatta a közösségi oldalára feltöltött videóban, de nem utalt arra, hogy a miniszterelnök videóját nézők reklámot látnak.

A videó megjelenése után a Népszava a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult. A lapnak a hatóság azt válaszolta:

„Nincs olyan jogszabály, amely a GVH hatáskörét ebben a kérdésben megállapítaná.”

A lap emlékeztetett, hogy a GVH nem volt mindig ilyen elnéző az effajta, közösségi oldalakon megjelent tartalmak közzétevőivel:

néhány éve például célzottan vizsgálta emiatt egyes magyar hírességek oldalait. Kasza Tibor, Rubint Réka és Dukai Regina esetében eljárás is indult.

Az influencerek azt vállalták, hogy egyértelműen, közérthetően és jól észlelhetően a fogyasztók tudomására hozzák, ha egy posztot ellenszolgáltatásért cserébe tesznek közzé. A hivatal arra is felhívta a figyelmüket, hogy a reklám megjelölésének elmaradásáért felelősséggel tartozik mind a poszt közzétevője, mind az érintett termék értékesítője, így mindkét oldal érdekelt a jogszerű kommunikációban.

Orbán Viktorra miért nem vonatkoznak ezek a szabályok?

loading...