A Tesla bemutatta a frissített Model Y-t – Megkezdődtek az előrendelések Kínában.
A Tesla hivatalosan is bemutatta a frissített Model Y-t Kínában, ahol már előrendeléseket is felvesznek az új modellre. A Model Y az egyik legkeresettebb elektromos jármű Kínában, és Magyarországon is komoly népszerűségnek örvend. A tavalyi év során 1163 darabot adtak el belőle hazánkban, ezzel a legkedveltebb villanyautók közé emelkedett. A cég tervei szerint, amennyiben sikerül beszerezni a szükséges hatósági engedélyeket, márciusban megkezdődhet a szállítás Kínában. Ezt követi majd az amerikai piac.
A Tesla jelentős kihívásokkal néz szembe a globális elektromosjármű-piacon, mivel a helyi, kínai gyártók, köztük a BYD, dinamikusan bővítik piaci részesedésüket. Ez komoly versenyhelyzetet teremtett Elon Musk cége számára, amely a 2020-as indulás óta először szembesült az eladások csökkenésével. A gyengébb kereslet mellett az egyre erősödő konkurencia is szerepet játszik a visszaesésben.
Az értékesítés fellendítése érdekében a Tesla kiemelt akciókat vezetett be. A korábbi Model Y verziókat jelentős kedvezménnyel és ötéves, kamatmentes hitellehetőséggel kínálják Kínában. Az új Model Y Juniper alapváltozata mintegy 36 ezer dolláros árról indul. Az autót külsőleg és belsőleg is frissítették, miközben hatótávolsága eléri a 600 kilométert, amely versenyképes teljesítést biztosít a piacon.
A Tesla Model Y sikerére nagy hatással lehet a kínai piac reakciója, hiszen ez az egyik legjelentősebb piac az elektromos járművek szempontjából. Az elmúlt években Kína az elektromos autóipar egyik legfontosabb szereplőjévé vált, ahol az olyan helyi gyártók, mint a BYD, komoly versenyt teremtenek a nemzetközi cégeknek. Az új Model Y frissítése és a kedvezményes értékesítési stratégia segíthet abban, hogy a Tesla megőrizze pozícióját ezen a kulcspiacon.
További cikkeinkért kövesd az Ellenszél Facebook-oldalát is!