Ha OTP-s vagy, ezt a történetet feltétlenül olvasnod kell, hogy ne járj úgy, mint az írója

Kép forrása: MTI

A gép, amely elrabolta az időm és a pénzem címmel tettek közzé egy bejegyzést a napokban a közösségi médiában. A történet egy egyszerű magyar állampolgárról szól, aki a fizetését szerette volna felvenni..

A poszt szövegét változtatás nélkül közöljük:

A GÉP, AMELY ELRABOLTA AZ IDŐM ÉS A PÉNZEM, VIGYÁZAT, ÖNNEL IS MEGTÖRTÉNHET!!!

Nem, nem egy félkarú rablóról vagy egy nyerőautomatáról van szó (sosem játszottam szerencsejátékot), hanem egy „egyszerű”, hétköznapi ATM-ről, egy hagyományos banki pénzautomatáról, amely, mint rájöttem, a legnagyobb idő- és pénzrabló tud lenni, talán éppen ezért találták fel őket.

Péntek délelőtt csipogott a telefonom, hogy megérkezett a számlámra a fizetésem. Egy kávéval megünnepeltem ezt a kis örömhírt, és folytattam a munkát.

Ebédszünetben leugrottam a közeli bankfiókhoz, hogy az ottani ATM-ből kinyerjem az összeget, s délután bevásároljak a hétvégére.

Gyanútlanul léptem a géphez – mégis a legnagyobb hazai lakossági bankról van szó, több millió ügyféllel. Mindig kellemetlenkednek kicsit, de a többi bankhoz képest keveset lopnak – sokszor: ilyen az üzletpolitikájuk. Lehet, hogy már csak a megszokás tart náluk.

Bementem a fiókba, felvettem a maszkom, odaléptem a géphez, és elvégeztem a sokezerszer ismételt mozdulatsort, most azonban nem várt eredménnyel. Ugyanis a képernyő szerint a TRANZAKCIÓ menet közben MEGSZAKADT, az automata törölte a műveletet. Még ekkor sem fogtam gyanút, bosszankodtam egy sort, akkor majd kártyával vásárolok, gondoltam, bár azt utálom, de egy gépnek is lehetnek rossz napjai.

Az első igazán kellemetlen meglepetés a pénztárnál ért, ahol NEM TUDTAM FIZETNI A KÁRTYÁMMAL. Kész leégés, de bevásárlókocsi kipakol, áru vissza, pánikszerű egyenleg-lekérdezés telefonon… És itt már a rosszullét kerülgetett, mert bár egyetlen forintot sem tudtam felvenni a bankjegy-automatából, az EGYENLEGEM a nulla körül járt. De hogyan lehetséges ez…?

Visszarohantam a bankba, sorszámot húztam, kivártam a sorom, elmondtam a problémám az ügyintézőnek, aki fásultan csak ennyit mondott: ja igen, egész nap vacakol az ATM…

Tessék? És ezt csak most mondják?! Miért nem írják ki, vagy állítják oda a biztonsági őrt, hogy több ember ne essen csapdába?!

Azt mondja, még nem kaptak rá utasítást.

– Dehát nem tudtam felvenni pénzt, mégis lenullázta az egyenlegem – mondom értetlenül.

– Nyugodjon meg, az nem úgy van – mondja a hölgy -, én itt látom az egyenlegét.

De online is látom, hogy alig van pénz a számlámon, mondom én kétségbe esve, erre ő nyugtatgat, hogy az az igazi, amit ő lát, és ő látja a teljes összeget a képernyőjén. Oké, de hogyan tudok akkor hozzájutni a fizetésemhez? Azt mondja, hogy próbálkozzam egy másik automatával, vagy itt a fiókban felvehetem kp-ben, de akkor 1,5% kezelési költséget levonnak. Köszönöm szépen, mondom, és elrobogok a következő automatáig, ami 2 kilométerre van onnan – és zárva az épület. Lehet, hogy mégsem a gépnek van rossz napja, hanem nekem?!

Újabb 3 kilométer: a harmadik ATM. Az sem ad pénzt, azt írja: NINCS ELÉG PÉNZ a számlámon. Már vöröslik a fejem, kezdek komolyan ideges lenni. Vissza a bankfiókba, újabb sorszám húzás, már emelt hangon beszélek a biztonsági őrrel is, HOL A PÉNZEM?

Két órás kínos várakozás, ügyintézés, 4 (!) ügyintéző MINDEGYIKE MÁST MOND, telefonok oda-vissza, váll-vonogatás, semmi eredmény. Felhívom a bank központi számát, ahol ismét félórát várakoztatnak, majd közlik, hogy ott van az összeg a számlámon, csak a kártyámmal NEM FÉRHETEK HOZZÁ, viszont személyivel és lakcímkártyával személyesen felvehető. Oké, ez némi vigasz, akkor adjon pénzt a kassza.

A bankfiók pénztárában azonban megtagadják a fizetést, mondván, hogy műszaki probléma adódott. Tessék?

Kiderül: SZINKRONITÁSI probléma van a különböző rendszereik között, és amíg nem írja jóvá újra a banki rendszer a fizetésem összegét, ami ott van, de mégsincs ott, addig NEM JUTOK HOZZÁ a pénzemhez. Csak órák vagy napok kérdése az egész…

Ráment a teljes ebédidőm és még két órám, éhesen kóválygok ki a bankból, üres zsebbel, értetlenül – és senki azt sem mondja, hogy elnézést kérünk, vagy hogy kárpótolni fogjuk majd valamivel. Kint már nem műszaki hibát jelez a pénzrabló automata, hanem KARBANTARTÁST.

Ez nem is pénz- és időrablás, hanem: ÉLETRABLÁS.

Köszönöm, Csányi úr, hogy 25 ÉVE AZ ÜGYFELÜK LEHETEK, köszönöm, hogy használja a pénzünket! Lényeg, hogy az ország egyik leggazdagabb embere lehessen!

(L.)


Ez egy véleménycikk, amelynek tartalma nem a szerkesztőségünk álláspontját képviseli.

loading...