A diákok tüzesebbek, mint valaha – ezúttal mindent elsöprő akcióra készülnek

Fotó: Földházi Árpád - Mandiner

Amint azt várni lehetett, a drága NER még drágább EMMI-je nem vette figyelembe a diákok követeléseit, hiába volt nagy tüntetés és hiába osztották ki szabálysértési bírságok tömkelegét, miután a rendőrsorfal bekerítette a védtelen fiatalokat. A tanulók nem adják fel, és minden eddiginél nagyobb eseményt szerveznek, hogy megértessék a kormánnyal: semmit róluk nélkülük!

Az esemény ezen az oldalon érhető el. Így írnak a követeléseikről:

“Számoljunk vissza közösen #január31-ig!

Ha aznapig nem teljesül maradéktalanul a diákok által #január19-én megfogalmazott 12+1 pont, akkor #január31-én bejelentjük a közös kiállás folytatását egy korszerű, igazságos, diákközpontú oktatási rendszerért!
Kiállunk, nem maradunk csendben és rendszert váltunk az oktatásban!

Mit kíván a magyar diákság?

Képezze az oktatás alapját a 21. században szükséges készségek fejlesztése!
Igazságos, demokratikus és modern oktatást minden diáknak!

1. Neveljenek az iskolában elméleti és gyakorlati módon is kritikus gondolkodásra és felelős állampolgárságra!

2. Rögzítsék a diákok kötelező óraszámának maximumát heti 30 órában a középiskolában, 25 órában az általános iskolában!

3. Ne legyen kötelező a szakmai érettségi! Tegyék lehetővé az előrehozott érettségit minden tantárgyból! A törvényeknek megfelelően a továbbiakban minden érettségivel kapcsolatos változtatást felmenő rendszerben vezessenek be!

4. Állítsák vissza a korlátozás nélküli, szabad tankönyv-választást!

5. Rendelkezzenek vétójoggal a diákönkormányzatok a diákokat érintő kérdésekben, választhassák meg szabadon a diákönkormányzatot segítő tanárt!

6. Ne korlátozzák az oktatási intézmények a diákok és tanárok szólásszabadságát! Ne fenyegessék őket sem formálisan, sem informálisan!

7. Semmilyen formában ne növeljék a tanév hosszát!

8. Töröljék el a nulladik órákat, ne kezdődjön a tanítás reggel 8 óránál korábban!

9. Ne lehessen az oktatásból kirekeszteni a 18 éven aluli diákokat!

10. Támogassák a diákok tudományos sikereit és versenyeredményeit! Jutalmazzák ezeket többletponttal és magasabb ösztöndíjjal!

11. Hozzanak létre minden intézményben névtelen tanárértékelő rendszert, az eredményeket tegyék hozzáférhetővé.

12. Állítsák vissza a felsőoktatási keretszámokat legalább a 2011-es szintre a továbbtanulási esélyegyenlőség érdekében! Ne kössék nyelvvizsgához az egyetemi felvételit!

(+1. Tegyék elérhetővé minden diák számára a világnézetileg semleges oktatást!)

Kezdjenek január 31-ig miniszteri szinten, érdemi, sajtónyilvános egyeztetést a Független Diákparlamenttel!”

Legyünk ott minél többen, igazoljátok vissza az eseményt, és legyetek ott, hogy kiálljunk a magyar diákság mellett!

6 Comments

  1. Én egy68-éves nyugdijas vagyok,de büszke vagyok rátok, ti legalább nemféltek kiálni az igazatokért,ugy mindt a maiközépkorosztáj,vagy nyugdijas korosztály,én veletek vagyok,és ha meglessz a demonstráció időpontja,én ott leszek veletek,erösiteni a jővő nemzedékének jogos harcát.hajrá gyerekeim!!!!!!!

  2. Nem tudom, mit terveztek, de remélem, ez alkalommal mellétek állnak a szülők, nagyszülők, tanárok!

  3. A felében igazuk van, a másikban nincs! 1. A szakmai érettségi szerintem fontosabb, mint az alap érettségi! Nevetséges! 2. Heti 30 óra, az napi 6 óra, ezen már nyugaton is túlhaladtak, átlag napi 7 óránál járnak, a japán 9-12 óráról már nem is szólva. 3. A névtelen tanárértékelő rendszer: Ugyan már! Valaki rossz jegyet kap máris hamis információt csöpögtethet mindenfelé 4. Neveljenek az iskolában elméleti és gyakorlati módon is kritikus gondolkodásra és felelős állampolgárságra! Mióta az eszemet tudom mindenki ezzel próbálkozik, ez a fő cél…Mégis, hogy kell ezt csinálni? Ez a világ egyik legnagyobb kérdése! Nem is sorolom tovább!

  4. Nem a 7-8-9. órával van a bajuk, hanem azzal, hogy utána minden tantárgyból legalább egyórai tanulásra szánt házifeladatot kapnak, sok esetben – aki stréber –
    este 10-ig vagy még tovább tanul ez miatt, meg ugyebár nem mindenki 5 percre lakik az iskolától… ami a 0. órát is érinti… ha valaki szakközépbe jár és elég neki az érettségi, mert más szakirányon szeretne főiskolára járni és ezért inkább az érettségi tantárgyakra húzna rá a jobb eredmény reményében, az érthető okokból nem tartana igényt a szakirányú vizsgára… a kritikus gondolkodásra nevelés azt jelenti, hogy szituációs gyakorlatokat vesznek át, amikor gyakorolják az igaz-hamis állításokat és azt, hogyan kell gondolkodni bizonyos helyzetekben, hogy ne higyjen el mindent amit mondanak neki és hogyan lehet kulturáltan visszakérdezni, hogy hogy is van ez?! Mert ez és ez szerinted így működik és akkor szerinted az és az, hogyan fog bekövetkezni, azaz magát a kauzalitást vagy ok-okozati összefüggéseket vennék át…

Leave a Reply

Your email address will not be published.