A magyar újságírók begőzöltek: nézd meg, mi történik, ha valaki kritizálni meri a rendszert

Az elmúlt napokban is folytatódott az a folyamat, ami körülbelül már 2014 óta megfigyelhető Magyarországon. A médiumok egymással való kommunikálása, egymásról kialakított vagy kialakítani kívánt képük elszomorító.

Azt, hogy a Fidesz kiépítette saját médiabirodalmát, a független vagy kormánykritikus médiaorgánumok képtelenek megemészteni. Folyamatosak a két oldal közötti szócsaták.

Az Index tulajdonosváltásáról szinte az összes magyarországi sajtóorgánum beszámolt, a kormányoldali lapok, tévék azt feltételezik, hogy az Indexet megszerző Magyar Fejlődésért Alapítvány mögött Simicska Lajos áll, ezt a kormánykritikusok sem tagadják nyíltan, de van, aki megkérdőjelezi az állítást. A Fideszhez hű médiumok gúnnyal és lesajnáló hangnemű anyagokkal számoltak be a tulajdonosváltásról. Az Index főszerkesztője lehozott egy szerkesztőségi állásfoglalást, miszerint dühösek a történtek miatt, de továbbra is függetlenül dolgozhatnak.

Április 19-én írtam a vizes világbajnokság körül kialakult túlköltekezésről, amiben történetesen egy Magyar Nemzet-cikket szemléztem. Az írásomat megosztottam a Facebookon, majd olyan hozzászólások érkeztek rá az érintett lap volt és jelenlegi munkatársaitól, amiket nem, vagy csak nehezen lehet értelmezni. Neveket nem említenék, de a „kollégák” (idézőjelet nem őmiattuk, hanem magam miatt használok, mert nem tartom magam újságírónak, mivel nem állok szerződéses munkaviszonyban egyetlen sajtóorgánummal sem, nem ebből élek meg) azt kifogásolták, hogy miért nevezem „cikkem”-nek azt az írást, amiben a Magyar Nemzetet szemléztem… Minek kellett volna neveznem? Publicisztikának? Akkor abba kötöttek volna bele, hogy publicisztikának nem lehet azt nevezni, ami hírösszefoglalást tartalmaz.

A dühödt kommentezésben egyébként ők maguk sem írták le, hogy a „cikkem” helyett milyen szavat kellett volna használnom. Egy nappal később az egyik kommentelő hölgy még az újságírói pályám miatt is aggodalmát fejezte ki, holott őt már 2014-ben elbocsátották attól a laptól, ahol dolgozott, majd azt beszélték, hogy a közmédiánál lett címlapszerkesztő, de ma már nem található meg a hirado.hu impresszumában a neve. A saját hírblogja is megbukott.

Az pedig tegnap történt, hogy a 444 egy sértett hangvételű cikket (félve használom már ezt a szót) írt arról, hogy a közmédiától kimentek ketten ahhoz a társasházhoz, ahol a 444 szerkesztősége van és vágóképeket készítettek az ő megkérdezésük nélkül. Írtak a MTV sajtóosztályának, akiktől egy támadó hangvételű választ kaptak, amit ellehet olvasni a 444.hu-n.

A magyar média tehát már ott tart, hogy leginkább egymással, vagyis önmagával (?) van elfoglalva. Veszekszenek, egymáson élcelődnek, kifogásolják a másik munkáját. A Fidesz közben röhög és lop, hazudik és tovább építi a diktatúrát Magyarországon.


A cikket az Ellenszélnek beküldte: Nagy Zsolt

 


Kérjük, ossza meg ezt a cikket, és likeoljon minket a Facebookon!
Nekünk ezzel segíthet.



Tisztelettel köszönjük! Az Ellenszél csapata